Ajuts LEADER - Desenvolupament Rural - Del 16/07/25 al 30/09/25

Ajuts LEADER - Desenvolupament Rural - Del 16/07/25 al 30/09/25


Ajuts LEADER per a la diversificació econòmica a les zones rurals

Aquests ajuts tenen com a objectiu impulsar l'activitat econòmica i la creació d'ocupació a les zones rurals, mitjançant el suport a inversions que contribueixin a:

  • La reactivació econòmica i la generació de llocs de treball.

  • Polítiques específiques per als joves del món rural.

  • Accions de mitigació i adaptació al canvi climàtic i protecció dels recursos naturals.

  • L'estimulació de la innovació i transferència de coneixements en el sector agroalimentari.

Termini de sol·licituds: Del 16 de juliol al 30 de setembre.

Dirigit a: Persones físiques i jurídiques (tant públiques com privades).

Clica aquí per accedir a l'enllaç de sol·licitud!

(Per a la tramitació, cal seleccionar l'opció "VALID" per accedir a l'eina SIDER).

Quina  documentació  cal?

La documentació varia segons el tipus de sol·licitant (públic o privat), però inclou documents comuns com dades d'identitat, fonts de finançament de la inversió i acreditació de la representació.

Per a persones físiques i jurídiques privades, es demana addicionalment:

  • Projecte o memòria valorada de la inversió amb un estudi de viabilitat tècnica i econòmica.

  • Tres ofertes de diferents proveïdors per a les despeses.

  • Documentació de la titularitat del lloc de la inversió (nota simple, contracte de lloguer, etc.).

  • Certificat de compatibilitat urbanística o llicència d'obres (en cas de nova creació o canvi d'ús).

  • Declaració de PIME i, per a empreses en funcionament, l'Informe de Vida Laboral.

  • En cas d'haver rebut altres ajuts públics, una declaració d'aquests.

Per a persones jurídiques privades, també cal presentar:

  • Còpia dels documents de personalitat jurídica (escriptura de constitució, estatuts).

  • Certificat actualitzat d'inscripció al registre corresponent.

  • Certificat de l'acord de l'òrgan competent per sol·licitar l'ajut.

Per a entitats públiques, la documentació addicional inclou:

  • Projecte tècnic.

  • Acord del Ple o de l'òrgan competent per realitzar l'actuació.

  • Acreditació de la presentació dels comptes a la Sindicatura de Comptes.

  • Documentació de la titularitat o disponibilitat dels terrenys.

  • Declaració jurada de manteniment de l'activitat durant 5 anys.

Qui pot ser beneficiari/a? 

Cal haver:

  • Realitzat inversions elegibles en l'àmbit territorial Leader:

    • Mínim de 12.000 € (sense IVA) per a sol·licitants privats.

    • Mínim de 40.000 € (sense IVA) per a sol·licitants públics.

    • Mínim de 12.000 € (IVA inclòs) per a grups d'acció local.

  • Que els projectes estiguin dirigits a les finalitats esmentades i siguin viables econòmicament i tècnicament.

  • Estar al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb la Generalitat de Catalunya.

  • En el cas de persones jurídiques, que l'activitat per la qual es demana l'ajut figuri en l'objecte social dels seus estatuts i compleixin el requisit de ser PIME.

  • Ser propietari, usufructuari, llogater o cessionari de les instal·lacions on es realitza la inversió, mantenint aquesta situació durant el període de compromís.

  • Complir amb la normativa de política lingüística (per a establiments oberts al públic) i altres requisits legals en matèria d'igualtat i prevenció d'assetjament.

  • No estar en cap de les causes que impedeixen ser beneficiari d'ajuts públics.

  • S'exclouen les inversions relacionades amb el sector vitivinícola.

Important: Heu de planificar les inversions de manera que el 30 de setembre de 2025 encara resti per executar/pagar almenys el 20% de la inversió.

Per a més info consulteu les bases de la convocatòria. 

Proempresa - Palau Firal de Manresa - C/ Castelladral, 5-7, Polígon Industrial Els Dolors 08243 Manresa +34 93 878 76 25 - promanresa.empresa@ajmanresa.cat | Mapa web