Ajuts LEADER per a la diversificació econòmica a les zones rurals
Aquests ajuts tenen com a objectiu impulsar l'activitat econòmica i la creació d'ocupació a les zones rurals, mitjançant el suport a inversions que contribueixin a:
La reactivació econòmica i la generació de llocs de treball.
Polítiques específiques per als joves del món rural.
Accions de mitigació i adaptació al canvi climàtic i protecció dels recursos naturals.
L'estimulació de la innovació i transferència de coneixements en el sector agroalimentari.
Termini de sol·licituds: Del 16 de juliol al 30 de setembre.
Dirigit a: Persones físiques i jurídiques (tant públiques com privades).
Clica aquí per accedir a l'enllaç de sol·licitud!
(Per a la tramitació, cal seleccionar l'opció "VALID" per accedir a l'eina SIDER).
Quina documentació cal?
La documentació varia segons el tipus de sol·licitant (públic o privat), però inclou documents comuns com dades d'identitat, fonts de finançament de la inversió i acreditació de la representació.
Per a persones físiques i jurídiques privades, es demana addicionalment:
Projecte o memòria valorada de la inversió amb un estudi de viabilitat tècnica i econòmica.
Tres ofertes de diferents proveïdors per a les despeses.
Documentació de la titularitat del lloc de la inversió (nota simple, contracte de lloguer, etc.).
Certificat de compatibilitat urbanística o llicència d'obres (en cas de nova creació o canvi d'ús).
Declaració de PIME i, per a empreses en funcionament, l'Informe de Vida Laboral.
En cas d'haver rebut altres ajuts públics, una declaració d'aquests.
Per a persones jurídiques privades, també cal presentar:
Còpia dels documents de personalitat jurídica (escriptura de constitució, estatuts).
Certificat actualitzat d'inscripció al registre corresponent.
Certificat de l'acord de l'òrgan competent per sol·licitar l'ajut.
Per a entitats públiques, la documentació addicional inclou:
Projecte tècnic.
Acord del Ple o de l'òrgan competent per realitzar l'actuació.
Acreditació de la presentació dels comptes a la Sindicatura de Comptes.
Documentació de la titularitat o disponibilitat dels terrenys.
Declaració jurada de manteniment de l'activitat durant 5 anys.
Qui pot ser beneficiari/a?
Cal haver:
Realitzat inversions elegibles en l'àmbit territorial Leader:
Mínim de 12.000 € (sense IVA) per a sol·licitants privats.
Mínim de 40.000 € (sense IVA) per a sol·licitants públics.
Mínim de 12.000 € (IVA inclòs) per a grups d'acció local.
Que els projectes estiguin dirigits a les finalitats esmentades i siguin viables econòmicament i tècnicament.
Estar al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb la Generalitat de Catalunya.
En el cas de persones jurídiques, que l'activitat per la qual es demana l'ajut figuri en l'objecte social dels seus estatuts i compleixin el requisit de ser PIME.
Ser propietari, usufructuari, llogater o cessionari de les instal·lacions on es realitza la inversió, mantenint aquesta situació durant el període de compromís.
Complir amb la normativa de política lingüística (per a establiments oberts al públic) i altres requisits legals en matèria d'igualtat i prevenció d'assetjament.
No estar en cap de les causes que impedeixen ser beneficiari d'ajuts públics.
S'exclouen les inversions relacionades amb el sector vitivinícola.
Important: Heu de planificar les inversions de manera que el 30 de setembre de 2025 encara resti per executar/pagar almenys el 20% de la inversió.