Ajuts amb l’objectiu de contribuir a pal·liar els efectes econòmics que l’estat d’alarma declarat pel RD463/2020 de 14 de març, ha causat als professionals i empreses del Bages.
Beneficiaris:
Requisits:
Import:Serà el mateix a tots els beneficiaris entre un mínim de 300€ a un màxim de 1.000€.
Termini: Des del 10 de juny a les 00.00h (avui a la nit comença el termini) fins als 20 dies següents. (Els ajuts es donaran a aquells que compleixin els requisits per estricte ordre d’entrada de la sol.licitud).
Documentació:
Per més informació i tramitació de la sol·licitud: https://ajutscovid.ccbages.cat/
I per qualsevol consulta us podeu adreçar al correu ajutscovid@ccbages.cat.
BASES AJUT EMPRESES I AUTÒNOMS/ES -AJUNTAMENT DE MANRESA
Ajut en concepte de prestació única per a la compensació de pèrdues econòmiques com a conseqüència del COVID-19 .
Beneficiaris/es:
Amb domicili fiscal, i si escau, el centre de treball a Manresa, que reuneixin els següents requisits:
Import:
L’ajut consistirà en una aportació única de 600,00 euros per persona beficiària.
Resolució de l’ajut:
En règim de competència no competitiva , es a dir, per ordre cronològic d’entrada de sol·licituds, una vegada exhaurit el pressupost la presentació de la sol·licitud no dona cap dret a l'obtenció de l'ajut.
Despeses subvencionables:
Són subvencionables les despeses fixes originades a partir de la declaració de l’estat d’alarma i fins a 31 de desembre de 2020.
Són despeses elegibles les derivades dels contractes de lloguer, serveis d’assessorament i gestió, despeses del personal contractat o familiars col·laboradors ( inclou sou i seguretat social), despeses de seguretat social i altres despeses directament vinculades necessàries per a poder exercir l’activitat econòmica amb garanties.
Forma i lloc de presentació:
Les sol·licituds s’hauran de formalitzar a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Manresa https://www.manresa.cat/seu/menu/fitxa/1095
La identificació de les persones sol·licitants es farà a través dels sistemes de signatura electrònica. Es consideraran certificats admesos per l’Ajuntament de Manresa els que accepta el servei VÀLid del Consorci AOC: idCAT Mòbil, Certificats digitals i Certificats admesos pel validador del consorci AOC per a relacionar-se amb les admiinistracions públiques.
Documentació a presentar:
Termini: Del 29 de maig a les 00.00h fins el 18 de juny
15 dies hàbils a comptar des de l’endemà de la publicació de l’extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, prèvia comunicació a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).
L'objectiu d'aquests microcrèdits és facilitar l'accés al finançament de projectes empresarials que impulsin la creació d'empreses a Manresa i també faclitar el finançament a empreses viables abans de la situació d'afectació per la crisi del Covid-19 i que han vist perjudicada la seva activitat per aquesta crisi.
Condicions dels microcrèdits
Tipus d’interès: 0%
Carència: No es contempla (el crèdit es començarà a retornar a partir de l'1/01/2021)
Termini màxim de devolució: 4 anys.
Amortització i quotes trimestrals
Línies d'ajuts:
LÍNIA 1: EMPRENEDORIA
Beneficiaris:
Conceptes subvencionables:
Es podran concedir ajuts reintegrables per finançar l’ adquisició d’actius materials i immaterials (compra de mobiliari, equips informàtics, maquinària, vehicles, obres, instal·lacions, drets de traspàs, patents, ... S’exclouen l’adquisició de terrenys i/o construccions) i/o despeses imputables i necessàries per al desenvolupament del projecte objecte de l’ajut reintegrable (compra de matèries primeres, mercaderies, despeses de personal, subministraments, lloguers, col·laboracions externes, etc). S’exclouen les despeses financeres i tributàries.
Les despeses elegibles hauran de referir-se a despeses i/o inversions realitzades a partir de l’ 1 de gener de 2020 i el període d’execució es perllongarà fins el termini de 3 mesos a comptar des de l’endemà del cobrament de l’ajut.
Import dels ajuts:
Els ajuts poden arribar fins el 100% del pressupost de la inversió i/o despesa necessària i amb un límit màxim de 5.000 euros per a cadascun del projectes.
LÍNIA 2: COVID-19
Beneficiaris:
Empreses (persones físiques o jurídiques) amb qualsevol forma jurídica amb i una plantilla de com a màxim 10 persones treballadores ( amb independència si són a jornada parcial o sencera), que tinguin el domicili social l i/o centre de treball a Manresa i que fossin viables a 31-12-2019 i que compleixin algun dels següents requisits:
Conceptes subvencionables:
Les despeses elegibles hauran de referir-se a les realitzades a partir de l’endemà de la data de declaració de l’estat d’alarma (15 de març de 2020) fins a 31 de desembre de 2020.
Import dels ajuts
Els ajuts poden arribar fins el 100% del pressupost de la inversió i/o despesa necessària i amb un límit màxim de 3.000 euros per a cadascun dels projectes.
Incompatibilitats:
Un mateix projecte no podrà presentar-se simultàniament a la línia 1 i 2.
Presentació de sol·licituds i termini:
Les sol·licituds s’hauran de formalitzar a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Manresa:
https://www.manresa.cat/seu/menu/fitxa/902
La identificació de les persones sol·licitants es farà a través dels sistemes de signatura electrònica. Es consideraran certificats admesos per l’Ajuntament de Manresa els que accepta el servei VÀLid del Consorci AOC: idCAT Mòbil, Certificats digitals i Certificats admesos pel validador del consorci AOC per a relacionar-se amb les administracions públiques.
Línia 1: Emprenedoria: Del 29 de maig al 30 de juny
Línia 2: Covid-19: Del 29 de maig al 18 de juny
Documentació a presentar
Les sol·licituds aniran acompanyades de la documentació següent:
Per a totes les línies
Específicament per la línia 1: Emprenedoria
Específicament per la línia 2: Covid-19
Per a més informació us podeu posar en contacte per correu electrònic a cedem@ajmanresa.cat o al telèfon 93 878 76 25.
RESOLUCIÓ TSF/916/2020, de 28 d’abril
S’obre convocatòria de la prestació extraordinària per a subministraments bàsic dirigida a la sostenibilitat econòmica de les famílies a Catalunya durant la vigència de l’estat d’alarma declarat per a la gestió de la situació de crisi sanitàriagenerada per la COVID-19
Beneficiaris: Treballadors per compte propi o per compte d’altri, amb residència legal a Catalunya
Import: la quantia de la prestació és de 200 euros, de pagament únic
Requisits:
Compatibilitat:
És compatible amb la percepció d’altres ajuts i prestacions estatals d’atur i per a l’ocupació, de cessament d’activitat, de prestacions econòmiques percebudes de manera regular i periòdiques, o amb qualsevol altre ajut i prestació que concedeixi la Generalitat de Catalunya i altres administracions, ens públics o privats.
És incompatible amb les altres prestacions econòmiques que té reconegudes la persona beneficiària o a les que pugui tenir dret per qualsevol dels sistemes de protecció públics o privats complementaris de la Seguretat Social, si la seva concessió pot comportar la pèrdua, la disminució o la no concessió d’aquestes.
On es pot sol·licitar:
Les sol·licituds i altres tràmits associats al procediment de concessió, verificació i control de les prestacions s’han de formalitzar pel canal electrònic. El formulari de sol·licitud normalitzat està disponible a l’apartat Tràmits del web de la Generalitat de Catalunya http://web.gencat.cat/ca/actualitat/detall/Prestacio-extraordinaria-per-a-subministraments-basics i aquest formulari específic de la convocatòria és el que s’ha d’utilitzar per presentar la sol·licitud.
Un cop emplenat el formulari específic de la convocatòria, s’ha de presentar electrònicament mitjançant l’apartat de Tràmits del web de la Generalitat de Catalunya
Pots consultar més informació al DOGC:
https://portaldogc.gencat.cat/utilsEADOP/PDF/8123/1792936.pdf
Termini: Inici 30 d’abril i fins a esgotar els fons
RD14/20 de 14 d'abril ( https://boe.es/boe/dias/2020/04/15/pdfs/BOE-A-2020-4448.pdf)
S'amplia el termini de presentació i ingrés de les declaracions i autoliquidacions tributàries d'aquells obligats amb volum d'operacions no superior a 600.000€ al 2019, fins al 20 de maig de 2020. Si la forma de pagament escollida és la domiciliació, el termini de presentació és fins el 15 de maig de 2020.
Concessió automàtica de l’ajornament de deutes tributaris fins a 6 mesos, en els 3 primers dels quals no es meritaran interessos (els altres 3 mesos tindran un interès de demora del 3,75%)
Poden demanar aquest ajornament: Els autònoms i petites i mitjanes empreses. És a dir, societats el volum d’operacions de les quals no sigui superior als 6.010.121,04 €.
L’import màxim a ajornar és de 30.000,00 € per contribuent
Tots. Inclosos els que habitualment no són ajornables. En concret, els següents:
Si l’arrendador és empresa o entitat pública de vivenda o grans tenedors de vivendes (persona física o jurídica titular de més de 10 immobles urbans, excloent garatges i trasters, o d’una superfície construïda de més de 1.500 m2.
Moratòria automàtica aplicable als arrendaments dels locals de negoci
Possibilitat de modular les obligacions del contracte mitjançant la sol·licitud d’una moratòria de pagament de la renda durant l’estat d’alarma, amb el límit màxim de 4 mesos. S’ha de sol·licitar en el termini d’un mes des del dia 23 d’abril, i ha de ser acceptada per l’arrendador a menys que prèviament existís entre l’arrendador i arrendatari un acord de moratòria o reducció de renda
Si l’arrendador és diferent dels descrits anteriorment, també es pot demanar la moratòria, però l’arrendador no està obligat a acceptar-la. No hi ha un termini màxim de moratòria descrit en aquest cas. Ambdues parts s’haurien de posar d’acord.
Si s’arriba a un acord, l’arrendador podrà disposar de la fiança dipositada, per compensar el pagament total o parcial d’alguna o algunes mensualitats de la renda.
Això s’aplicaria quan l’arrendatari sigui un autònom o una Pime, que hagi vist la seva activitat suspesa per la declaració de l’estat d’alarma, o hagi vist reduïda la seva facturació en un 75%. Aquesta nova mesura es podrà sol·licitar per l’arrendatari en el termini d’un mes des del dia 23 d’abril.
Els autònoms podran renunciar a l’aplicació del mètode d’estimació objectiva (mòduls), per aquest 2020, així determinaran el rendiment net de la seva activitat econòmica segons el mètode d’estimació directa simplificada.
La renúncia al règim de mòduls d’IVA i IRPF s’ha de fer mitjançant el model 036 o 037, i només és aplicable a aquest 2020.
Els que decideixin seguir en el sistema tributari de mòduls, al càlcul de les quotes a pagar se’ls hi descomptaran els dies naturals en que ha estat decretat l’estat d’alarma.
(Article 11 del Real Decret-llei 15/2020, de 21 d’abril)
Prestació extraordinària per cessament d'activitat d'autònoms
La prestació consisteix en cobrament del 70% de la base de cotització d'autònoms, i la seva durada és d'1 mes, que es pot prorrogar fins a la fi de l'estat d'alarma. El tràmit es realitza directament a la mútua d’accidents de treball (Mútua Intercomarcal, Asepeyo, MC Mutual, Universal,..) escollida per cobrir les contingències d’incapacitat temporal i accident de treball.
Ajut en forma de prestació econòmica, de fins a 2.000 euros per a les persones treballadores autònomes –persona física-, que acreditin una reducció dràstica i involuntària de la seva facturació com a conseqüència dels efectes del coronavirus en la seva activitat econòmica, i sempre que figurin d'alta en activitats de les que les autoritats sanitàries han decretat el tancament i no disposin d'altres fonts alternatives d'ingressos.
Es pot demanar des del 6 d'abril fins a 5 de maig (o esgotament de pressupost). Pressupost limitat i s'adjudica a qui primer ho demani.
El RD 11/2020 habilita a la Tresoreria General de la Seguretat Social a atorgar moratòries de sis mesos, sense interès a les empreses i als treballadors per compte propi, que ho sol·licitin i compleixin els requisits i condicions que s’estableixen mitjançant l’Ordre del Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions Ordre ISM/371/2020, de 24 d’abril. https://boe.es/boe/dias/2020/04/28/pdfs/BOE-A-2020-4690.pdf
Aquesta moratòria de pagament de les cotitzacions socials, serà d’aplicació a les empreses i als treballadors per compte propi en què la seva activitat econòmica, entre aquelles que no es trobin suspeses amb ocasió de l’estat d’alarma declarat pel RD 463/2020, de 14 de març estigui inclosa en els següents codis de la Classificació Nacional d’Activitats Econòmiques (CNAE-2009):
El període de meritació en el cas de treballadors per compte propi serà entre maig i juny de 2020, sempre que les activitats que realitzin no s’hagin suspès per l’estat d’alarma declarat pel RD 463/2020 de 14 de març.
Els treballadors per compte propi que vulguin aplaçar el pagament de la quota del mes d’abril se’ls hi aplicarà un interès del 0.5%.
On es sol·licita?
Treballadors per compte propi: A través del Sistema RED o per mitjans electrònics disponibles en la seu electrònica de la Secretaria d’Estat de la Seguretat Social (SEDESS).
Quan ho he de tramitar?
Les sol·licituds d’aplaçament s’hauran de comunicar a la Tresoreria de la Seguretat Social dins dels deu primers dies naturals dels terminis reglamentaris d’ingrés corresponents als períodes de meritació dels mesos citats anteriorment.
Com sabré si l’han acceptat?
Hi ha dues maneres:
Excepcionalment i mentre duri l’estat l’alarma els autònoms i les empreses es podran acollir a les següents mesures:
Una vegada finalitzat l’estat d’alarma, en el termini de tres mesos, el consumidor que hagi sol·licitat la suspensió o modificació del seu contracte de subminsitrament podrà sol·licitar la reactivació.
Excepcionalment i mentre duri l’estat l’alarma els autònoms i les empreses es podran acollir a les següents mesures:
El titular del punt de subministre podrà sol·licitar al seu comercialitzador la modificació del cabal diari contractat, o suspensió temporal del contracte de subministrament sense cap cost per ell.
Una vegada finalitzat l’estat d’alarma, en el termini de tres mesos es podrà sol·licitar tornar al punt d’abans sense cap cost. Si s’ha suspès el contracte, la nova activació es farà en el termini màxim de cinc dies naturals i no s’haurà d’abonar el dret d’alta ni d’escomesa, a menys que sigui necessari realitzar una posta en servei, conseqüència d’un tancament previ i posta en seguretat de la instal·lació.
Modificació del calendari del contribuent. S'ha ampliat el termini de pagament dels tributs municipals, amb l’objectiu de donar més flexibilitat a la ciutadania. (Vegeu el calendari).
Línia d'avals que garantirà el 80% dels nous préstecs i renovacions d'operacions sol·licitades per autònoms i pimes. A tramitar a l'entitat financera habitual.
La Finestreta Única Empresarial, del Departament d'Empresa, ofereix un servei d'atenció digital a les empreses, autònoms i professionals per informar de les mesures adoptades en matèria econòmica pel Govern de la Generalitat de Catalunya i pel Govern de l'Estat per fer front a la situació excepcional d'estat d'alarma provocada pel coronavirus SARS-COV-2.
El portal adreçat a ajudar les pimes i autònoms per mitigar impacte COVID-19.